Waar bent u naar op zoek?

Borrel op de zaak

Iets te vieren op het werk? Een borrel op de zaak is voor de meesten vast niet onbekend. Het is de perfecte gelegenheid om collega’s van verschillende vestigingen samen te brengen. 

Een borrel met heerlijke hapjes waar veel werknemers naar uitkijken. Ben jij dit jaar de ‘gelukkige’ die de organisatie op zich neemt? En schiet je al in de stress als je eraan denkt? Dat is helemaal niet nodig! Wij geven je graag een aantal tips voor een knalfeest! 

# 1 De uitnodiging

Wie, wat, waar, wanneer? Een te gekke uitnodiging doet wonderen! Stuur ze op tijd,  zodat iedereen aanwezig kan zijn. Er zijn behoorlijk wat gratis ‘online programma’s’ waarmee je eenvoudig een uitnodiging in elkaar kunt flansen! 

# 2 De aankleding

Dit kun je op vele manieren aanpakken, dus laat je fantasie de vrije loop. Houd jij het klein met hier en daar wat versiering? Of pak je helemaal uit met een themafeest? 

Iedereen iets met een gouden tintje bijvoorbeeld! Dat is wel erg leuk 🙂 

Wat je ook doet, zorg voor sfeer! Er zijn genoeg aanbieders waar je voor weinig geld leuke decoratie kunt kopen. Denk aan lampjes, slingers en ballonnen. 

# 3 Maak een leuke playlist

Een leuk achtergrond muziekje is onmisbaar. Zorg dat er een muziekinstallatie aanwezig is. Stel je eigen playlist samen, zodat je niet de hele tijd de dj hoeft uit te hangen. Dit kun je heel eenvoudig doen met bijvoorbeeld Spotify of YouTube! Maak een playlist aan of gebruik een bestaande, en het feest kan beginnen! 


Tip: zorg wel dat er genoeg nummers in jouw playlist staan voor de hele avond. Niets is zo vervelend als de hele avond dezelfde muziek.

# 4 De hapjes

Wij zijn van mening dat geen feest compleet is zonder ‘goede hapjes’! En met hapjes van de echte slager, kan jouw avond niet meer stuk. 

Want als je een borrel gaat organiseren, wil je ook wat lekkers op tafel zetten toch? Eens wat anders dan nootjes, kaas of olijven. 

Het klinkt lekker cliché, maar het is per evenement verschillend hoeveel hapjes je nodig bent. De één houdt nou eenmaal meer van hapjes, dan de ander. 

Wij gaan vaak uit van 5 hapjes per persoon. Dit zijn zowel warme hapjes als koude hapjes. Denk bijvoorbeeld aan roombrie omwikkeld met palingspek of overheerlijke spareribs. Of misschien zelfs pittige kipkluifjes! Mmm lekker 🙂 

Tip: check van tevoren even of er genodigden zijn met allergieën/diëten of vega’s, zodat zij ook van een hapje kunnen genieten 🙂 

Hapjesschotel de Luxe

# 5 De drankjes 

Het is belangrijk dat er genoeg te drinken is. Zorg dat er genoeg keuze is als het gaat om non alcoholische en alcoholische dranken. 

Wat dacht je van ons drankenpakket? Zo is er altijd genoeg en blijf je niet ongewenst met veel drank zitten. 

Je kunt je drankjes zelfs koel houden met een koelaanhanger? Dat is pas handig! En weetje wat pas écht handig is? Je hoeft zelf niets af te wassen 😉 

# 6 Tafels 

De hele tijd met een drankje in je hand staan is geen pretje! Zorg dat je voldoende statafels neerzet, zodat jouw gasten aan een tafel kunnen staan. 

Maar, zorg ook dat er tafels zijn waar het e.e.a. op uitgeserveerd kan worden. Denk aan hapjes en drankjes. Dat is makkelijk en overzichtelijk voor je gasten. 

Heb jij nog een leuke tip voor ons? 

Geef een reactie

Your email address will not be published.