Waar ben je naar op zoek?

Dé 5 tips voor het organiseren van een bedrijfsfeest!

Staat het organiseren van een bedrijfsfeest op je planning?

Dé tips voor het organiseren van een bedrijfsfeest!

Wil je een bedrijfsfeest organiseren? Bijvoorbeeld om je collega’s of medewerkers te bedanken voor hun inzet? Of omdat je een nieuwe zaak of vestiging gaat openen? En heb je geen idee waar je moet beginnen? Wij helpen je graag een handje op weg.

Check onze tips voor het organiseren van een bedrijfsfeest. Zo ben jij verzekerd van een geslaagd bedrijfsfeest!

Tip 1: Begin op tijd met de organisatie!

Het lijkt misschien logisch, maar op tijd beginnen is een vereiste! Want er komt vaak meer bij kijken dan je denkt. En daarnaast weten de genodigden zo vroegtijdig al dat ze een gaatje in hun agenda vrij moeten houden.

Het organiseren van een bedrijfsfeest is een beste opgave. Zeker leuk, maar het vergt wel wat tijd en energie. Neem ten eerste bijvoorbeeld het budget. Niet geheel onbelangrijk. Er is vast een maximum vastgesteld voor wat het feest mag kosten. Daarnaast kost het regelen van de catering, aankleding en dergelijke ook meer tijd dan je denkt. En laten we de datum natuurlijk niet vergeten.

Kortom, begin op tijd! Denk aan een maand of vier van te voren. Maak voor jezelf een lijst (checklist) waarop je alle punten zet en streep ze één voor één af. Zo houd je overzicht.

Tip 2: Kies een leuk thema, want themafeesten zijn top!

Wil jij een feest om nooit te vergeten? Kies dan voor een feest met thema! Er zijn onwijs veel leuke thema’s die je feest nét dat beetje extra geven.

Kies bijvoorbeeld voor een black en gold party of wat dacht je van back to the 90’s? Of een zomers thema zoals Hawaii? Ga met je collega’s om tafel en kies een thema wat past bij jullie gelegenheid.

Door het kiezen van een thema, weet jij ook waar je rekening mee moet houden met de aankleding. Maakt het toch net wat makkelijker 😉 Bij een thema als Oktoberfest hang je natuurlijk geen zomerse slingers.

Tip 3: Een aansprekende uitnodiging

Een feest valt en staat met het ontwerpen van een uitnodiging. Door het versturen van een te gekke uitnodiging enthousiasmeer jij je collega’s en werknemers om naar het feestje te komen. En we benoemen het vaker in onze blogs. 

Er zijn veel leuke ontwerpprogramma’s waarmee je te gekke uitnodigingen kunt maken. Ontwerp bijvoorbeeld een flyer met Canva. Je kunt de uitnodiging dan helemaal stylen in het thema. Check ons voorbeeld maar eens:

uitnodiging feest

Tip 4: Het entertainment en de aankleding

Zorg voor een leuke sfeer op je feest met bijvoorbeeld een DJ. Maar naast muziek zijn er ook andere mogelijkheden voor vertier. Denk aan een cursus cocktail shaken, een leuke markt met kramen of zo’n fotohokje die je altijd op de kermis ziet. En dat hokje zorgt ook nog eens voor een leuke tastbare herinnering!

Houd jij het liever in de trant van eten? Dan zijn foodtrucks ook altijd een succes! Maar je kunt natuurlijk ook activiteiten organiseren om het ‘teambuilding’ gevoel een boost te geven. Bijvoorbeeld door het organiseren van een pubquiz. Zo test jij meteen de algemene kennis van je collega’s. En zo ontdek jij misschien wel dat….

Tip 5: Voldoende eten en drinken

Bij een feest kan de catering natuurlijk niet vergeten worden. Hapjes op tafel en misschien zelfs een heerlijk buffet of een BBQ. Zodra je weet hoeveel personen er komen, kun jij rekening houden met de hoeveelheid catering.

Sla niet te veel in, want weggooien is zonde. Maar houd er wel rekening mee dat de één meer eet dan de ander. Wij gaan voor een buffet vaak uit van zo’n 500 gram per persoon en voor een BBQ tussen de 350 á 400 gram vlees per persoon.

En dan nog de drankjes. Bier, wijn, fris en misschien zelfs wel buitenlands gedestilleerd? Het is vaak aan te raden om te zorgen voor een cateraar die voor voldoende drankjes zorgt. 

Neem bijvoorbeeld ons drankenpakketEen ruime hoeveelheid drinken aangeleverd die onbeperkt gebruikt kunnen worden in combinatie met één van onze buffetten of BBQ.

Wanneer ga jij een bedrijfsfeest organiseren? Hulp nodig? Wij helpen je graag met de catering! 

Zijn wij nog een handige tip vergeten? Laat het ons dan weten!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.