Kerstborrel organiseren?

De meeste bedrijven kennen het wel: een kerstborrel. Een mooie gelegenheid om alles en iedereen bij elkaar te hebben, vooral als jouw bedrijf meerdere locaties heeft. Ook een mooi moment om de eventuele kerstpakketten te overhandigen! Maar ook zijn deze feestjes vaak berucht en beroemd onder de werknemers, want het gaat vaak gepaard met een hapje en drankje.

Mag jij dit jaar de kerstborrel verzorgen? Dan hebben wij nog een aantal tips voor je!

Tips voor een kerstborrel

#1. Bepaal de locatie

Heb jij genoeg ruimte bij de zaak? Dan zou je er voor kunnen kiezen om de kerstborrel bij de zaak te houden. Heb je niet genoeg ruimte of vind je het leuk om het eens op een andere locatie te houden? Zorg dan dat je hier op tijd mee aan de slag gaat en de ruimte vastlegt.

#2. Aankleding

Lekker cliché, maar wel waar: je kunt het zo gek maken als je zelf wilt. Er zijn genoeg bedrijven waarbij de kerstborrel een aardig evenement is met complete thema’s zoals Winter wonderland. Hoe groot of hoe klein de kerstborrel ook is, kleedt de ruimte leuk aan. Zorg voor een winterse of kerstachtige sfeer. Denk aan lampjes, dennenappels, een kerstboom, slingers, kerstballen etc.. Bij diverse discountwinkels kun je voor vrij weinig geld een aardige decoratie bij elkaar sprokkelen. 

#3. Zorg voor muziek

Want wat is nou een feestje zonder muziek? Zorg dat je muziek kunt afspelen op de locatie. Als je gebruik maakt van Spotify kun je eenvoudig een lijstje samenstellen of gebruik maken van al bestaande lijsten. Heb je een locatie afgehuurd? Informeer dan even naar de mogelijkheden die zij hebben om de muziek af te spelen. De meeste horecagelegenheden hebben bijvoorbeeld wel een muziekcomputer of de mogelijkheid om de muziek af te spelen.

Want wie wil er nou niet mee blèren met Mariah Carey! 😉

#4. Eten en drinken

En dan een van de belangrijkste dingen, althans, dat vinden wij. Eten en drinken! Afhankelijk van de tijd dat de kerstborrel van start gaat en eindigt, wil je natuurlijk wel wat te eten serveren. Serveer je alleen warme hapjes en koude hapjes of ga je voor een buffet? En kies je voor volledig verzorgde catering op de zaak of ga je zelf alles regelen? Niet geheel onbelangrijk: inventariseer of er mensen met allergieën/diëten zijn, zodat ook zij kunnen genieten van een hapje 🙂

Wat het drinken betreft, er moet natuurlijk altijd genoeg te drinken zijn. Zorg dat er voor ieder wat wils is. Overweeg bijvoorbeeld een drankenpakket.

#5. Uitnodigingen

Datum, locatie en tijd bekend? Ga dan aan de slag met de uitnodigingen. Zorg er voor dat je deze op tijd verstuurt, zodat iedereen er kan zijn. Je hoeft echt niet met karton en kleurstiften aan de slag, maar een leuke, digitale uitnodiging is natuurlijk wel leuker dan een plat mailtje.
Via canva.com kun je helemaal los gaan en eenvoudig een leuke uitnodiging maken en downloaden als pdf of afbeelding.

#6. Maak foto’s

Zoals je wellicht al weer eerder in onze blog items hebt zien staan: Maak foto’s! Iedereen heeft tegenwoordig wel een mobieltje waarmee er foto’s gemaakt kunnen worden op zak. Een leuke herinnering voor later. De foto’s zijn gemakkelijk te delen in bijvoorbeeld een WhatsApp groep. Vaak worden er onderling wel foto’s gemaakt, maar zorg dat je ook een paar leuke foto’s hebt voor bijvoorbeeld een nieuwsitem op de site of voor interne mailings.

Heb jij nog een handige tip?

Geef een reactie

Your email address will not be published.